My eyes, my EYES!!

Förra sommaren när Karin och jag fortfarande delade lokal med Anneli på Hornsgatan hittade vi ett helt fruktansvärt plagg i hennes gigantiska samling.
Det var en svart väst med stora blanka guldknappar och en fastsydd skjortdel med stort krås. Den var ärmlös. Men det var alltså en väst med faststytt stort vitt krås. Vi hånade det stackars plagget och jag tvingade Johan att poser ai det och fotograferade honom mot hans vilja. Jag är starkt frestad att publicera bilden här, men mitt goda hjärta förbjuder mig ;)
Till vår stora förskräckelse och förtjusning kom det en dag in en tjej och köpte monstret.
Nu skulle jag vilja gratulera den tjejn och säga grattis, för hon var nämligen ett år i förväg med att recykla en fruktansvärd trend som de senaste gångerna återsägs i mittne på 70-talet och i mitten på 90-talet.
Behold, den här bilden jag på Ellos postordersida:

ellos06



Jag vet inte vad jag ska säga. Jag bävar. Jag förfasade mig i Januari över cityshortsen och dess kommande storhetstid. Nu känns det som en bagatell i jämförelse. Dock sitter inte blus och väst ihop i den här ensemblen, vilket är ett förlåtande drag. Tror jag? (Notera det lilla svarta sammetsbandet med cameliadamen. Jag minns dem från mellanstadiet. Jag hade gigantiska clips med cameliadamer och ett odekorerat savrt sammetsband. Jag var 12, okej? Forgive and forget.)
Men jag är lite ambivalent samtidigt. Jag menar, jag gillar ju Adam Ant och New Romantic osv... Jag vet bara inte om jag vill se tusentals tjejer på stan i väst med krås. Det kanske jag vill?
Åh gud. Måste lägga mig ner.

/L.

Bältet, igen.

Jag kan helt enkelt inte få nog av folk som inte vet hur man hanterar trenden med midjebälten.
Därför var Karin snäll nog att skicka mig följande härliga bild:
bälte3



Paris. Din dräkt har en midja. En grov hint är att det är DÄR bältet ska sitta. Inte under brösten. Så antingen är det ett skärp i den midjan som gäller, eller inget. Eller samma skärp på det stället till en helt annan outfit. Det här ser bara idiotiskt ut.


bälte4



Vad den här kvinnan sysslar med har jag ingen aning om. En singoallatop och utanpå det en väst och utanpå DET ett stretchigt skärp? Vad är poängen? Har ingen av de här människorna stylister de kan konsultera??
Eller det kanske de har, och samtliga stylister i Amerika är mentally derranged...

RSS 2.0